Om meg

Bildet mitt
Sandnes, Nordland, Norway
Velkommen til bloggen min! Jeg skriver om interiør,hus,hjem,familie,mat,strikking og ellers det som faller innom:) Jeg er 30 år, er forlovet med en flott Honningsvåging, mamma til Noah 7 år og Nikolai 2 år. I tillegg er livet mitt beriket med bonusbarn Robin som er 16. Jeg jobber som frisør og elsker kreativitet og forandringer. I 2011 var drømmehuset vårt ferdig bygget,samtidig som jeg og en venninne har startet ny frisørsalong. Livet er herlig,familien Lockert-Grøtta flyter fortsatt på en rosa sky, Med en og annen tordenbyge rekende forbi;) Jeg er vel litt over gjennomsnittet opptatt av interiør,både gammelt og nytt. Elsker gamle ting med sjel,som kanskje trenger seg en aldri så liten makeover..;) Håper siden min kan inspirere deg til å ta malekosten fatt,eller se ting i et nytt lys. klem fra Lone :)

Totalt antall sidevisninger

Følgere

14. apr. 2011

Trenger gode forslag!

Jeg var så heldig å finne meg et gammelt kaminur i garasjen til mormor og morfar her om dagen. Jeg skulle bare hente fersk torsk som far hadde fisket tidligere på dagen, da jeg hørte dette uret ligge å rope på meg i en eske=) Mor Gerd kunne fortelle at:
"Nei dein der,dein blir hevve på Renovest, dein e ikkje brukans"

Klart da tok jeg den under mine vinger, at den ikke virker gjør da ingenting;)
Den er jo helt nydelig! Den hørte til oldefar Otto, far William eller gammel-onkel Agnar. Men det står Made in China i urskiven, så den kan ikke være så SÅ gammel. Tipper 1960-70 eller no sånt?
Tipper tante Heidi vet hvem den tilhører? =)

Jeg er i utgangspunktet litt i mot å male "antikke" ting..
Det er her jeg trenger råd.. Skal den være i sin opprinnelige farge?
Eller skal jeg pusse den ned å lakke den grå?
Eller male den svart, med sølv i skiva?
Eller male den hvit med sølv i skiva?
Den er jo egentlig vakker som den er.... <3
Usikker...

Håper på tips og innspill! Nå skal jeg og den snørrete lille prinsen min på 6-mndkontroll. Gleder meg=)
Merkelig hvor gøy det er å følge med hvordan di små vokser og utvikler seg;) Vi er jo så stolte av våre barn<3

Ha en fin dag!!! Klem

4 kommentarer:

  1. Jeg tror jeg nesten ville beholdt den som den er. Den er kjempefin og minner meg om den min mormor og bestfar hadde. Det var nok en populær klokke:) Kanskje en urmaker kan få den til å virke igjen? Er det ikke en sånn klokke som virker bare den trekkes opp? Vel, jeg liker den som den er:) Litt kontraster i heimen er bare fint;)
    Ha en fin dag og kos deg på kontroll. Jeg husker det var alltid stas å ta med barna på kontroll. Ja, man er jo så stolt:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Hei Lone!
    Husker oldemor og oldefar hadde to slike ur, den ene lik den du har og den andre i blank svart. Stemmer nok at det var fra 70 tallet, muligens sist på 60 de var populær.
    Mvh Anne Joakimsen

    SvarSlett
  3. Hei Anne!
    Da tok æ ikke helt feil ang årstall=)
    Ja di fleste hadde sikkert slike før=)
    Dem e jo kjempeflott!:)

    Fru Ask: Ja lurer litt på om vi bare skal la den være som den er. Kan heller se det litt an etterhvert,vi er jo ikke flytta inn i nyhuset enda, den kommer til sin rett der=)
    Jo tror di skal trekkes opp, men det er masse løse deler inni som skrangler når jeg rister litt på den.
    Skader ikke å sjekke med urmaker! Kanskje vi får liv i det gamle skrømtet=))

    SvarSlett
  4. oij, den klokken der var virkelig retro=) Fargen på treverket ser ihvertfall veldig 70 talls aktig ut. Skjønner godt at du er usikker på om du ska male den eller ikke. Maler du den vil den helt sikkert gli litt bedre inn i interiøret ditt. Men hvis du ikke gjør det vil den vise seg litt mere frem. Noe som kan være en fin kontrast. Vet jammenta ikke hva jeg ville gjort jeg heller.hehe! Men fin var den. bra du redda den=)

    SvarSlett