Om meg

Bildet mitt
Sandnes, Nordland, Norway
Velkommen til bloggen min! Jeg skriver om interiør,hus,hjem,familie,mat,strikking og ellers det som faller innom:) Jeg er 30 år, er forlovet med en flott Honningsvåging, mamma til Noah 7 år og Nikolai 2 år. I tillegg er livet mitt beriket med bonusbarn Robin som er 16. Jeg jobber som frisør og elsker kreativitet og forandringer. I 2011 var drømmehuset vårt ferdig bygget,samtidig som jeg og en venninne har startet ny frisørsalong. Livet er herlig,familien Lockert-Grøtta flyter fortsatt på en rosa sky, Med en og annen tordenbyge rekende forbi;) Jeg er vel litt over gjennomsnittet opptatt av interiør,både gammelt og nytt. Elsker gamle ting med sjel,som kanskje trenger seg en aldri så liten makeover..;) Håper siden min kan inspirere deg til å ta malekosten fatt,eller se ting i et nytt lys. klem fra Lone :)

Totalt antall sidevisninger

Følgere

25. mai 2011

Dugnad,og en pust i bakken:)

Vår første samling rundt spisebordet.
<3
I dag har vi vasket rundt hele første etasje, alt utenom badet,
som ikke er helt ferdig.. Vegger,tak,gulv,lister og vinduer, skrubbet fritt for byggestøv og sagspon.
Pappa har støvsugd lister og gulv, bært varmtvann i store dunker og sekker med klær og kjøkkenutstyr.
Mamma (i lyst) og tante Heidi (i sort) har stått på med grønnsåpe, Jif, mopper og filler å vasket og skuret.
Jeg er Så glad for å få så god hjelp!!
Disse damene er verdens beste dugnadshjelpere, den ene hadde med nystekte vafler, nyrørt jordbærsyltetøy og kaffe, den andre fruen sveler med brunost og kaffe:)
Kos:))

Benken jeg og Nikolai skrudde opp for noen dager siden..
Det er egentlig et utemøbel,men jeg synes den passer perfekt inne i gangen! Med lokk i benken,god plass til å oppbevare votter,luer,reflekser og slikt.


Noah tar seg en liten pause, etter å ha ligget på knær og skuret fliser sammen med tante Heidi:)
Flisene er så matte og ruglete, så de er ganske tunge å vaske, men med rett utstyr går det fint:)


Kurvstol jeg fikk hos mamma for å spraye.
Den er gammel og tørr i treet,så den SUGDE til seg sprayfargen, måtte spraye flere runder før den ble skikkelig mettet.
Men resultatet ble fint synes jeg:)



Ønsker alle der ute en fin onsdagskveld!!
Jeg har pakket,sortert og vasket i hele dag,
 å skal kun slappe av i kveld! Herlig:)
Hvis vi får vannet igang i Kråkeslottet i morgen,
ja da flytter vi inn!
Oh my Lord kor æ gler mæ!!! :DD
9 dager til husbonden kommer hjem, sweet:)

Takk tante Heidi,mamma og pappa for kjempegod vaskehjelp i dag!!!
<3


4 kommentarer:

  1. Heisann og gratulerer med snart innflyttningsklart hus:)

    Nå har jeg lest bloggen din, og syns du er flink. Det er sikkert godt å få komme seg inn i ny huset kan jeg tenke meg.

    Ha en super kveld.

    Vigleik

    SvarSlett
  2. Hei!

    For et nydelig hjem dere bygger!

    Artig å få ta del i byggingen! Dere får det jo SÅ fint.

    Ha en flott søndagskveld!

    Klem Siri

    SvarSlett
  3. Gratulerer med nytt hjem og innflytting! Tenker din mor er veldig fornøyd med at du har etablert deg nær barndomshjemmet! Flott stil du har! Arti å se alle ;) Hilsen Jorill!

    SvarSlett
  4. Hva slags maling har dere på veggene? Merke og navn. Den ser helt nydelig ut, og jeg er på jakt etter den perfekte gråfargen. Søkte litt på Google og da kom jeg over bloggen din :)

    SvarSlett