Om meg

Bildet mitt
Sandnes, Nordland, Norway
Velkommen til bloggen min! Jeg skriver om interiør,hus,hjem,familie,mat,strikking og ellers det som faller innom:) Jeg er 30 år, er forlovet med en flott Honningsvåging, mamma til Noah 7 år og Nikolai 2 år. I tillegg er livet mitt beriket med bonusbarn Robin som er 16. Jeg jobber som frisør og elsker kreativitet og forandringer. I 2011 var drømmehuset vårt ferdig bygget,samtidig som jeg og en venninne har startet ny frisørsalong. Livet er herlig,familien Lockert-Grøtta flyter fortsatt på en rosa sky, Med en og annen tordenbyge rekende forbi;) Jeg er vel litt over gjennomsnittet opptatt av interiør,både gammelt og nytt. Elsker gamle ting med sjel,som kanskje trenger seg en aldri så liten makeover..;) Håper siden min kan inspirere deg til å ta malekosten fatt,eller se ting i et nytt lys. klem fra Lone :)

Totalt antall sidevisninger

Følgere

11. mai 2011

Help wanted!! :)

Ja. Saken er..
Som noen muuligens har fått med seg, så er jeg bittelitt glad i lyst interiør.. Lyse vegger.. Lyse gulv.. Lyse tak.. Lister.. Dører.. Karmer..
 Hvitt,grått,grått,hvitt..
<3 
Men jeg vet jo også at det er fint med mørkere innslag her og der,for å bryte av så ikke alt går i ett.

I stua er planen å kvikke opp det lyse med en mørk grå steinvegg  i forbindelse med en sort vedovn,med sort rør.

Videre tenkte vi muligens 2 stk koksgrå stoffsofaer..
Evt linfargede litt usikre her..

I spisestua blir det mest bare lyse møbler, med mørke saueskinn og mørk lysekrone.

Men her trenger jeg hjelp.. Min kjære er i Nordsjøen(langtvekkistan), å kan ikke hjelpe meg utenom over telefon.
Hans eneste kriterie ang veggen over kjøkkenbenk var:
Æ må nu si æ syns det e nok kvitt her, kan du fikse nåkka mørke greier over benken. Ellers blir man jo peise snyblind.
Hehe finnmarkingen min, veit å få det sagt;)

Benkeplata er til venstre i bilde, mørk grå. Veggplaten til høyre. Jeg synes fargen matcher fint..!?
 vi har spotter opp under skapene som lyser ned på benk og veggplate, så det vil ikke se for mørkt ut tror jeg..
Håper på innspill hvis noen har en formening!
Synes også det er fint med rødbrun teglstein,med hvitgrå støyp i mellom. (Aner ikke hva det heter..)
Men vet ikke om det finnes i plater, noen som vet?

Bilde fra Nikolai's rom..
Vi har satt inn en seng som foreløpig skal fungere som sofa med bamser og puter. Puter med barnemotiv og bamser kommer når vi flytter inn. :)


Lysekrona som står på senga oppbevares her enn så lenge, her står den trygt til den skal henges opp over spisebordet.
Den ser lita ut på bildet, men den er rimelig huge live! :)
Fra tante Sonja's shop..
Blomsterfrua..
<3

Ønsker alle en finfin midtuke, snart helg og midt i mai allerede! Skal si dagene flyr avgårde! 
I efta skal jeg og guttene over til Sandnes,Noah leker med venner, jeg og Nikolai skal prøve bæreselen å gå årets første tur til Hovhatten!


4 kommentarer:

  1. Fantastisk flott huset deres blir:-)Hva med å bruke fliser i noe i nærheten av den steinveggen dere skal ha i stua. Da "drar" du jo intrykket fra stuen inn på kjøkkenet.Selv synes jeg det gir en flott helhet ved å velge noen få matrialer som går igjen i huset :-) Ønsker deg en flott kveld :-) Klem Trude

    SvarSlett
  2. Ja du sier noe der Trude;) Kanskje vi skal vurdere det:) problemet er at vi er usikre på hvordan steinvegg vi skal ha i stua,så den tenkte vi skulle kommer etterhvert,når vi har fått "bodd huset inn" å sett hva som vil passe med møblene vi skal kjøpe og slikt. Kjøkkenveggen er det litt greit å få ferdig nå.. Ja vi får gå i tenkeboksen noen dager;)

    Takk for kjempegodt råd!
    klem!

    SvarSlett
  3. hei. kanskje for sent å gi deg noen råd men jeg valgte akkurat den samme kjøkkenplata når vi byggde kjøkkenet. Jeg var også veldig i tvil på hva jeg ville ha. Er egentlig ikke så glad i fliser så det var ikke noe alternativ for meg. Bestemte meg først for å legge en lekker tapet imellom skapene for så å legge glass utenpå. Men er veeeldig glad for at jeg ikke valgte den løsningen. Har jo kommet til å måtte vaske veggen hver dag da. hehe! ihvertfall..er suuper fornøyd med den kjøkkenplata. Har ikke angret et sekund. også er det jo så fort gjortå sette den opp:)Det samme hvis man angrer seg eller har lyst på noe nytt. Setter man opp en steinvegg blir det jo fort litt vanskeligere å angre seg. Uansett masse lykke til. Blir sikkert kjempe fint uansett hva du velger til slutt=)

    SvarSlett
  4. Artig å se hos deg:-) Vi bygger også:-) Mye spennende som skjer!
    Klem

    SvarSlett