Om meg

Bildet mitt
Sandnes, Nordland, Norway
Velkommen til bloggen min! Jeg skriver om interiør,hus,hjem,familie,mat,strikking og ellers det som faller innom:) Jeg er 30 år, er forlovet med en flott Honningsvåging, mamma til Noah 7 år og Nikolai 2 år. I tillegg er livet mitt beriket med bonusbarn Robin som er 16. Jeg jobber som frisør og elsker kreativitet og forandringer. I 2011 var drømmehuset vårt ferdig bygget,samtidig som jeg og en venninne har startet ny frisørsalong. Livet er herlig,familien Lockert-Grøtta flyter fortsatt på en rosa sky, Med en og annen tordenbyge rekende forbi;) Jeg er vel litt over gjennomsnittet opptatt av interiør,både gammelt og nytt. Elsker gamle ting med sjel,som kanskje trenger seg en aldri så liten makeover..;) Håper siden min kan inspirere deg til å ta malekosten fatt,eller se ting i et nytt lys. klem fra Lone :)

Totalt antall sidevisninger

Følgere

1. aug. 2011

Kjøkkenet- Husets hjerte.

God kveld! 
Bilde fra kjøkkenet vårt under montering
rett før vi flyttet inn i mai 2011.

Etter klage fra svigermor Else så jeg meg nødt til å legge
ut nytt hus og barn-innlegg ASAP. ;)
I og med at svigers bor i Honningsvåg 90 mil nord for oss synes hun bloggen min en fin måte å få med seg hva vi driver med,og hvordan huset vårt ser ut. Klagen gikk ut på at det var aaaaaalt for lenge siden jeg hadde lagt ut noe nytt,og at jeg måtte jo tenke på henne som satt i nord å kikket på nett for å se noe sladder fra oss,og ingenting kom på dagesvis. 

Ikea-kjøkkenet vårt.
Alle hvitevarer integrert. Induksjonstopp i benkeplaten,
steikovn og micro i høyden.

Vi har lys i glasskap,og oppunder alle veggskapene,men di er lite brukt nå på sommerstid siden her ikke blir kvelds-og nattemørkt.
Spisebordet vårt har jeg arvet etter oldemor Allis. Det var mørkebrunt slik som midtplaten,men jeg malte det etterhvert hvitt. Bombe..
 Jeg hev meg rundt på sensommeren i fjor, høygravid i 8'ende mnd, med magen under haka og hovne ankler..
Kort lunte,vond rygg,sjettsinnet og sterk malingslukt resulterte i umalt midtplate,og 2 stoler som har hvert sitt skinn hengende på seg pga manglende strøk 2...
Og det har mildt sagt vært tungt å komme igang med malinga igjen. Meeeen kjelleren er full av prosjekter så 
Det e bære å hiv sæ tell. 

Fine veggord på søppelskuffen;)

Nå kan jeg nesten ikke et ord fransk, men mener dette betyr
mitt kjære hjem..
Har jeg rett?

Og forresten.. Er det fransk??

Sommerfriske orkideer fra Blomsterfrua på Stokmarknes.


Kjøkkenet vårt ligger i denne "utstikkeren."
Husets hjerte som jeg sier..
Eller Vorta som husbonden så flott kaller det........
Vel... Her på baksida av kjøkkenVorta (!)
skal vi etterhvert legge brostein og sette opp partytelt
i og med det er her vi har kveldssola.


Skolegutten vår Noah.
6 år i september,og snart 1.klassing
<3

Sommeren har lagt seg godt til rette over oss,
23 grader i skyggen i dag.
Nikolai storkoser seg i badebaljen på verandaen.

Nikolai
Snart 10 mnd,og første barnehagedag i dag 1/8. 
<3

Noah

Da er vi kommet over i august måned.
En spennende måned for oss med nr 2 i barnehage, Førstemann på skolebenken, siste mnd i mammapermisjon og 3 bursdager på rekke og rad i vår lille familie nå i høst.
Dagene flyr,før vi vet ordet av det er det vinter og jul!

Med ønsker om en fortsatt nydelig sommer.
<3

1 kommentar:

  1. Kjempefine bilder av et kjempe lekkert kjøkken. Ønsker deg lykke til med, jobb skole og barnehage, spennende:-) Klem Trude

    SvarSlett