Om meg

Bildet mitt
Sandnes, Nordland, Norway
Velkommen til bloggen min! Jeg skriver om interiør,hus,hjem,familie,mat,strikking og ellers det som faller innom:) Jeg er 30 år, er forlovet med en flott Honningsvåging, mamma til Noah 7 år og Nikolai 2 år. I tillegg er livet mitt beriket med bonusbarn Robin som er 16. Jeg jobber som frisør og elsker kreativitet og forandringer. I 2011 var drømmehuset vårt ferdig bygget,samtidig som jeg og en venninne har startet ny frisørsalong. Livet er herlig,familien Lockert-Grøtta flyter fortsatt på en rosa sky, Med en og annen tordenbyge rekende forbi;) Jeg er vel litt over gjennomsnittet opptatt av interiør,både gammelt og nytt. Elsker gamle ting med sjel,som kanskje trenger seg en aldri så liten makeover..;) Håper siden min kan inspirere deg til å ta malekosten fatt,eller se ting i et nytt lys. klem fra Lone :)

Totalt antall sidevisninger

Følgere

21. aug. 2011

Nikolai's dåp. 21.aug-11

Endelig var det Nikolai's tur til å hilse på prest og døpefont,
over 10 mnd stor er var det høyst på tide...
Dåpen var i Grønning kirke 21.august 2011.
 Lunsj, kaffe og kaker hadde vi i eget hjem med kun
faddere og besteforeldre/oldeforeldre tilstede.
Vi ønsket å gjøre dåpen enkel og lite høytidelig. :)

Stoler og bord til langbord har vi lånt av det lokale bygdehuset her på Sandnes. Jeg var omtrent i ekstase da jeg så at stolene var fine i dus lilla, istedet for knallrøde trekk som jeg hadde fryktet.. ;)


Som den pynte og stæsje-johanna jeg er så trengte jeg ikke handle inn noe dekor og pynt til dåpen, en liten runde rundt i huset og en kikk i et pr fortsatt utømte esker fant jeg litt av hvert som passet perfekt til anledninga!

Snekule med engel i (ikke helt sommer da men...X)
Og sølvsko vi fikk blomster i da Nikolai kom til verden. 

Gavebordet.
Kopp til pengegaver.
Spilledåse Nikolai fikk hos lillevenninna Celine i fødselsgave.



Dåpsbarnet vårt er stått opp;)

Nikolai i kirka. Kledd i matrosdress for anledninga. :)

Mamma leser noen vers som prost Holten har funnet frem..

Lillemann begynner å bli trøtt og lei. Men han var kjempeflink!
Vi lo godt av alle ansiktsuttrykkene hans da presten korset han,
og la han i bløt;)

 Mamma slæpp mæ ut! ;)

Nam nam,gode kaker.
Og nå,masse rester! :O
Er SÅ glad kakemonsen svigermor er her så blir vi fort fri!! ;)


Lakseruller, spekemat, tacopai, makaroni/eggesalat, feta/bacon/pastasalat, potetsalat, ferske rundstykker og olivenbrød. Hjemmelagde kaker og mat har strømmet på av tanter,faddere og familie. Jeg har bare lagd litt selv,heldig er vi:) 

Gudmor Stine og jeg dekker glass. Legg merke til at nesten alle glass er forskjellige, morsomt;)

En av våre gudbarn Adrian. <3


Meg med en vilter gjeng på fanget. ;)
Nikolai til venstre,William og Adrian på fanget og til høyre.

Her har også Noah gått med på å være med på photoshoot.
Ikke bare bare å få hele gjengen med her gitt.. ;)

Orkide fra oldemor Torunn.
Kjøpt hos Blomsterfrua.
 Nydelig<3

Lekker farge. <3

Noah som begynner i 1.klasse i morgen.
Her et bilde som er tatt for noen dager siden da han skulle i 6-årsdagen til en kompis:))

<3

3 kommentarer:

  1. Ser ut som dere har hatt en super dag ♥

    Nyt kvelden :)
    Klem Anita

    SvarSlett
  2. Ser ut som dere hadde en flott dag! Og Nicolai var bare helt nydelig i matrosdress! :) - og nå er det bare å glede seg til første skoledag for Noah, Bernhard og alle de andre spente skoleungene! Vi sees i morgen! :)

    SvarSlett
  3. Så nydelig dekket bord. Ja, morsomt med forskjellige glass:) Utrolig nydelig lampe over bordet:)Nydelige barn..
    Ha en super flott dag.
    klem:)

    SvarSlett