Om meg

Bildet mitt
Sandnes, Nordland, Norway
Velkommen til bloggen min! Jeg skriver om interiør,hus,hjem,familie,mat,strikking og ellers det som faller innom:) Jeg er 30 år, er forlovet med en flott Honningsvåging, mamma til Noah 7 år og Nikolai 2 år. I tillegg er livet mitt beriket med bonusbarn Robin som er 16. Jeg jobber som frisør og elsker kreativitet og forandringer. I 2011 var drømmehuset vårt ferdig bygget,samtidig som jeg og en venninne har startet ny frisørsalong. Livet er herlig,familien Lockert-Grøtta flyter fortsatt på en rosa sky, Med en og annen tordenbyge rekende forbi;) Jeg er vel litt over gjennomsnittet opptatt av interiør,både gammelt og nytt. Elsker gamle ting med sjel,som kanskje trenger seg en aldri så liten makeover..;) Håper siden min kan inspirere deg til å ta malekosten fatt,eller se ting i et nytt lys. klem fra Lone :)

Totalt antall sidevisninger

Følgere

24. aug. 2011

Veggord og hverdagsrot.

Oldemor Allis gamle stoler. Nymalt og oppdolla!
For en stund siden blogget jeg om veggordene jeg bestilte fra hildeheimdal.no 
Derfra bestilte jeg barnas navn (til soveromsdørene),
ord til vaskeromsdøra og en velkomststrofe
til å ha over døra i gangen;)

Med bestillingen fikk jeg tilsendt 7-8 ekstra setninger og ord
 jeg ikke hadde bestilt,
+ noen fine småskilt og noe annet stæsj:)
 Dette pga det ble en ekstra uke venting før jeg fikk pakken. 
God service syns jeg:)
Det er alltid morsomt å få litt ekstra på kjøpet!

Noen av ordene har jeg klistret på stolryggene i spisestua:)

Stua i bakgrunnen her.. Fremdeles tomt siden sofan ikke er ankommet stadion her enda!
Fagmøbler sier de kommer på fredag:D
Håkon e dæm i rute? :D





Eine gudfaren til guttene sa til oss en gang:
Æ trur ho Lone har et stærkt ønske om å bli lærar
førr her e det jo skjelt,sætninge og bokstava overaillt!


..Så en liten reality-check..
Jeg er flink til å skyve unna leker og rot når jeg skal ta bilder!
For her er absolutt ikke bestandig så strøkent
som bildene skal ha det til! 
 Noah er like effektiv å strø rundt seg som en tornado når han springer gjennom et rom! Nikolai river ut alt han får tak i i skuffer og skap, og husbonden er en god blanding av begge deler;D

Han blir irritert på meg som legger alle tingene hans ned i skuffen istedet for at di kan ligge på
kjøkkenbenken og på spisebordet!
Dvs regninger, ladere, klokker, snusbokser, pengebok, kvitteringer, verktøy, sokker (!), stiftemaskin, hullemaskin, nøkler, og ytterjakken som henger over stolen på kjøkkenet,enda vi har invistert i stumtjener OG knagger i gangen.
(Jakken blir ikke lagt i skuff,men kylt ut i gangen) ;)
Andre: 
Det e då djævelsk kor di tengan mine bestandi
får føtter å gå på,di ligg jo ALDRI dær æ la dæm sist!

Lone: 
Ja men kan du tænk dæ tel korsn det villa sett ut her hvess alt hadde logge der du la det sist?!?

Her om dagen holdt jeg på å leite meg ihjel etter mobilen,som selvfølgelig var satt på lydløs....
 Etter lang tid fant jeg den
 -i skuffen der jeg pleier å legge Andre's saker.

Andre flire godt: Ja der ser du kor irriteranes det e når tengan dine bære førsvinn i løuse lufta!

Men kjære Andre, jeg legger jo alltid tingene dine i
SAMME SKUFFEN,hvorfor leter du ikke bare DER først!!?? ;)

Tilslutt vil jeg bare si at mannen min ER verdens beste kjæreste, og at han ellers ER en veldig ryddig person!  ;)
hans tidligere garasje er et godt eksempel, der var det ikke en skru som lå i uorden,eller i feil eske. Alle verktøy-duppedingser hang på sin plass etter størrelse og nummer.
Et ekte ordensmenneske!
Bare ikke når det gjelder di tingene vi jenter samler i veska ;))
Tror jeg må kjøpe han "man-bag" i julegave;D



5 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med dåpsdagen til
    lille skjønne Nicolai ღ så søt han
    er... mange flotte bilder her av
    han - koselig dekket bord og veldig
    friestende kaker, nam, nam... Flott
    innlegg her også, koselig med slike
    veggord ღ tror jeg må ta med en tur
    inn til Hilde å se :) Ønsker deg en
    fortsatt fin dag og uke, klem fra
    Mette

    SvarSlett
  2. Hei på deg :)
    Så koselig blogg du har, mange nydelige bilder :)
    Har lagt meg til som følger og gleder meg til å se mere fra deg :)

    Ønsker deg en fin morgendag
    Klem Mette :))

    SvarSlett
  3. Måtte le litt her.

    Kjenner til den med jakker over kjøkkenstolene, og div. andre ting liggende rundt omkring.

    Så fint det ble med alle veggordene.

    Klem

    SvarSlett
  4. For noen vakre bilder :) Har et kjøkkenbord og 4 stoler, som jeg skulle ha pusset opp selv også, så dette var veldig gode tips :)

    SvarSlett
  5. Hihi! Kjenner meg veldig igjen i det du skriver om skuffa her! ;-)

    Ha ei super helg!

    Kathrine i Tryllehuset etpartre mil lenger nord... ;)

    SvarSlett