Om meg

Bildet mitt
Sandnes, Nordland, Norway
Velkommen til bloggen min! Jeg skriver om interiør,hus,hjem,familie,mat,strikking og ellers det som faller innom:) Jeg er 30 år, er forlovet med en flott Honningsvåging, mamma til Noah 7 år og Nikolai 2 år. I tillegg er livet mitt beriket med bonusbarn Robin som er 16. Jeg jobber som frisør og elsker kreativitet og forandringer. I 2011 var drømmehuset vårt ferdig bygget,samtidig som jeg og en venninne har startet ny frisørsalong. Livet er herlig,familien Lockert-Grøtta flyter fortsatt på en rosa sky, Med en og annen tordenbyge rekende forbi;) Jeg er vel litt over gjennomsnittet opptatt av interiør,både gammelt og nytt. Elsker gamle ting med sjel,som kanskje trenger seg en aldri så liten makeover..;) Håper siden min kan inspirere deg til å ta malekosten fatt,eller se ting i et nytt lys. klem fra Lone :)

Totalt antall sidevisninger

Følgere

12. nov. 2011

Just another manic saturday..

Det er lørdag!
HERLIG!!
Siste helga for meg og guttene alene, førstkommende fredag kommer husbonden hjem fra sitt andre hjem Nordsjøen.
TRO om vi gleder oss??
Tro om mamma gleder seg til å endelig være TO om tingene her hjemme?? Jeg er uendelig glad jeg ikke er alenemor,all respekt til alenemødrene!!! Ukedagene er et evig stress for å rekke skolen om morningen (vi kommer ofte hesblesende kl 08.01, mens di andre elevene i 1.klasse står fint oppstilla i rekke og er på tur inn i klasserommet) Et unnskyldende nikk til læreren før det løpes i bilen igjen hvor minsten sitter å kikker tålmodig etter mamma og er klar for å få frokost i Søndre barnehage.

Hentesituasjonen er lik leveringen. Haster ut døra på jobb ca 16.07, ruser avgårde til barnehagen,Nikolai pludrer og prater i baksetet mens mamma konsentrerer seg om å holde fartsgrensa selv om klokken viser at SFO stenger om 9 min,1 mil skal kjøres,og distansen inneholder 50% 60 sone. Helt sykt hvor fort di 9 minuttene går gitt!!
Ofte sett kl 16.31:
Sølvgrå Subaru støvlegger parkeringsplassen utfor skolen,
mamma hopper av i fart for å hente utålmodig førsteklassing som Igjen er hentet som sistemann.
Unnskyldende nikk til SFO-ansatte.

I helgene prøver vi å benytte det lille vi har av dagslys på denne årstiden. Guttene blir jaget ut for å få frisk luft i lungene og røde roser i bleike kinner. Mamma knipser litt bilder som er finest i dagslys (Liker ikke blitsebilder!!), mens minsten sitter ute i grusen å leker med småbilene med storebror.

...Trodde jeg. Fatter ikke at den ungen er så steikanes glad i kattemat! Å jeg får jo akutt dilerium når jeg ser han putter innpå. Jeg har prøvd å gjemme kattematen ALL OVER her. Boden har fungert en stund, men nå har Nikolai funnet godsakene... ÆSJ!
Kanskje han må få en egen boks da? Blir vel lei av det da? Haff...

Nydelig høstbilde med duggdekket plen.
Ps: Hvis noen savner en temperaturmåler så ligger den her. 
På foten til flaggstanga vår. Mulig den hang på morhuset som vi reiv i fjor sommer.

Kråkebuska vår.

Mosegrodd
<3

2 nydelige skrotnisser jeg fikk hos mamman min på fredag:)
SÅ koselig,mamma kom innom meg på jobb med to nisser og hver sin flotte genser til guttene.
I førjulsgave! :D

Har du sett,di passet jo perfekt på kjøkkenbordet vårt. ;)

Nissefar aner fred og ingen fare i sitt nye hjem,
(hadde adresse Nille tidligere)
Nikolai var snar å klatre opp for å hente det nye familiemedlemmet ned. Veldig spennende med den artige lua! Og den store nesa!
Den måtte pilles med,og smakes litt på.
Gjesp dette ble kjedelig!

Nissefar overraskes med litt hompetrommelvirksomhet.
Dødsangsten lyser over nesa hans.

Tilbake på sin plass shaken AND stirred.

Lørdagsgodis!! :D

NAM.

Tips til alle Vesterålinger, Nyt oss på Sortland leverer fantastisk SUSHI på Sortland og Stokmarknes i helgene.
Her på Stokmarknes er det Rema 1000 som videreselger,hver fredag.

Vi på HårTuppan var snare å forsikre oss kvalitetssushien fra
Nyt oss i Vesterålen. ;)

Nydelig muffins med salat fra Miscela kaffebar.
Min favoritt;)
<3

Lille Stokmarknes by night..
Liten by,stort hjerte.


God helg kjente og kjære,fjerne og nære.
Lots of looooove..
Kleint ja.. ;)

5 kommentarer:

  1. Oj, her var det mye fint! :) Fine gutter, fine nisser, fine ute- og innebilder, deilig lørdagsgodis og finfint bilde fra Miscelas (My favorite)! Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  2. Kor koselig, inpspireranes og ikkje minst arti du skriv Lone. Flira godt av Nikolai og hannes kattemat hunger. Ha en fin søndag! :)

    Anne Joakimsen

    SvarSlett
  3. Takk Anne:D Ja det blir nån artige situasjona med di ungan;)

    God søndag til dæ også! :))

    SvarSlett
  4. Hærlig innlegg....kjenner meg litt igjen i det der med å få tiden til å strekke til. Og jeg er alenemamma :) Men nå som Kevin er blitt stor skolegutt og kan være alene hjemme før og etter skolen så går det mye bedre :)

    Ha en flott søndag :)

    Klem ♥

    SvarSlett
  5. Vi har kattematen inni ett skap med barnesikring på døra! ;P Fungerte godt helt til minstegutten stengter døra mens kattene er inni..men får det med oss fort!
    Det er vel egentlig ett tv-skap fra Beito-serien som jeg har malt hvitt, er ei dør med glass og nederst står matskålene de andre to hyllene inni der har ikke noen faste beboere, men havner gjerne noe bokser med hundegodis og dyrerealiterte ting (kanskje jeg skal kjøpe noen kurver til halsbånd osv!). De to skuffene er fulle av rot egentlig :P og i bak siste skapdøra finner man to bokser med hundemat og kattemat (de har skrapa opp ganske mye av malinga..)

    SvarSlett