Om meg

Bildet mitt
Sandnes, Nordland, Norway
Velkommen til bloggen min! Jeg skriver om interiør,hus,hjem,familie,mat,strikking og ellers det som faller innom:) Jeg er 30 år, er forlovet med en flott Honningsvåging, mamma til Noah 7 år og Nikolai 2 år. I tillegg er livet mitt beriket med bonusbarn Robin som er 16. Jeg jobber som frisør og elsker kreativitet og forandringer. I 2011 var drømmehuset vårt ferdig bygget,samtidig som jeg og en venninne har startet ny frisørsalong. Livet er herlig,familien Lockert-Grøtta flyter fortsatt på en rosa sky, Med en og annen tordenbyge rekende forbi;) Jeg er vel litt over gjennomsnittet opptatt av interiør,både gammelt og nytt. Elsker gamle ting med sjel,som kanskje trenger seg en aldri så liten makeover..;) Håper siden min kan inspirere deg til å ta malekosten fatt,eller se ting i et nytt lys. klem fra Lone :)

Totalt antall sidevisninger

Følgere

6. nov. 2011

Tannfe og juleklipp!

5.november ble en liten merkedag for skolegutten vår Noah.
Endelig mistet han sin første tann! Han har riklet og riklet på tanna si i ukevis, og endelig slapp den. Han var lei av å ha den dinglende så han tok et godt tak og nøkka den ut. ;)
Mamma nu e det bære ræstn igjæn,ekje æ tøff??
Det va ikkje Nåkka ondt!!

Om han var kry!?
Oh yes, jeg måtte sende bilde på melding til mor Anne Iren og far Dag, onkel Elias og pappa i Nordsjøen. Bestemor i nord måtte også få se,på bloggen til mamma.

En close up for spesielt interesserte..

Tenk at vi har hatt besøk av tannfeen i natt!
Vi har fantasert om hvordan tannfeen ser ut.. Like liten som Tingeling,og god og rund som Madam Mim. Med små vinger som flapper når hun flyr mellom husene. Noah var litt bekymret for hvordan tannfeen skulle komme seg inn siden jeg hadde låst alle dørene på kvelden. Jeg kunne betrygge han med at hun har en tryllestav hun tryller seg gjennom veggene med..
Noah:"Enn hves tryllestaven e ødelagt..?"
Mamma:"Ho har en i back up."

Noah tømmer pengeskrinet sitt og teller nye og gamle penger.

Stemningsbilde fra Skagen mot Hinnøya og Lofoten.
Nydelig morgenstemning i slutten av oktober.
Her var jeg på vei til jobb, med Nikolai i baksetet
på tur i barnehagen på Søndre.
Jeg MÅTTE bare stoppe å ta bilde!
Dessverre er ikke kameraet mitt godt nok til å fange opp
intensiteten i fargene på avstand,men det får duge. :)

Tenk nå er vi allerede i november, steike hvor fort månedene går.
Her var jo nettopp sommer jo!!
Oktober og november har vært helt merkelige,
med temperaturer opp mot 14 grader.
Det passer meg ypperlig, sneen kan komme dalende 1.desember
og blåse bort igjen 1.januar.

Desemberlista begynner å fylles,det er gøy å se for en
nyetablert frisørsalong.
Vi mollkoser oss på jobben vår:D
Hjertelig velkommen til oss.

Skomakerens barn har ikke sko!?
Frisørens barn har aldri sett en frisørsaks!
Stakkars Nikolai,et vaskeekte bustetroll.
Men et Nydelig bustetroll :')
Juleklipp da kanskje.. Det holder vel en mnd til!?
Tida går jo så fort likevel! ;)

God søndag!

2 kommentarer:

  1. Så stolt når man har felt sin første tann ja. Husker godt den tia....nå er min 9 åring bare lei av at ikke alle tennen hans er ferdig felt. han vil bli ferdig med det sier han ;)

    Nydelig bilde du har tatt....er så mange flotte farger på himmelen for tiden. Blir jo rent nostalgisk av sånt jeg. Men vi bor jo i en flott landsdel også da :)

    Kos deg resten av søndagen ♡

    SvarSlett
  2. Stolt som har felt sin første tann ja! :)

    Jeg og guttene var på Nesset forrige lørdag og da gikk vi forbi salongen og da tenkte jeg på deg. :)

    SvarSlett