Om meg

Bildet mitt
Sandnes, Nordland, Norway
Velkommen til bloggen min! Jeg skriver om interiør,hus,hjem,familie,mat,strikking og ellers det som faller innom:) Jeg er 30 år, er forlovet med en flott Honningsvåging, mamma til Noah 7 år og Nikolai 2 år. I tillegg er livet mitt beriket med bonusbarn Robin som er 16. Jeg jobber som frisør og elsker kreativitet og forandringer. I 2011 var drømmehuset vårt ferdig bygget,samtidig som jeg og en venninne har startet ny frisørsalong. Livet er herlig,familien Lockert-Grøtta flyter fortsatt på en rosa sky, Med en og annen tordenbyge rekende forbi;) Jeg er vel litt over gjennomsnittet opptatt av interiør,både gammelt og nytt. Elsker gamle ting med sjel,som kanskje trenger seg en aldri så liten makeover..;) Håper siden min kan inspirere deg til å ta malekosten fatt,eller se ting i et nytt lys. klem fra Lone :)

Totalt antall sidevisninger

Følgere

23. mar. 2012

Hekleguri i påskemodus.

Så var fredagskvelden kommet igjen,skal si ukene raser avsted!!
Snart er det påske og den første påskepynten er kommet i hus.
Takk svigermor Else i Honningsvåg!
Heldige oss som fikk en nydelig påskedekorasjon på døra bestilt fra tante Sonjas butikk Blomsterfrua.

Godt med litt påskefarger i spisestua.<3
(Årsak til noen litt skjeve stengler er Nikolai 1,5 år.)

Påskeliljene er nå plassert ut på trappa for å pynte opp inngangspartiet. Kjempelekkert! Kommer i et senere innlegg;)

Ellers har nå Sigrid på jobb lært meg å hekle...
Jeg er selvsagt blitt hekta på hekling og hekler "bestemorruter"
i alle mulige farger. :)
Målet er et stort lappeteppe i spreke farger
til den nøytrale stua vår.
Jeg er nå kommet opp i 40 ruter,men trenger ihvertfall 40x5 til!
Vi damer er flinke til å utnytte tiden godt,så heklinga kommer opp i tide og utide. Sambo begynner å bli rimelig frustrert over heklinga som tas opp foran tv, i akebakken, på flyet,
under middagskvilen, i bilen +++
 Her om dagen da vi kjørte Noah på skolen og Nikolai i barnehagen tok jeg selvfølgelig opp heklinga for å bruke di 10 minuttene det tar å kjøre til jobben i Nesset godt.

Andre: Særriøst?? Haha nu må du gje dæ.


Friske farger! Tror det blir fint jeg! ;)

Noah har fått seg bensindrevet leketøy.
Veldig poppis blandt kidsa på bygda;D
Opp og ned,opp og ned oppkjørselen.

Nikolai ser etter dem med et lengselsfullt blikk.
Når gutta endelig er lei av kjøringa får Nikolai lov til å holde litt på moppa.. Han klapper på setet og vil tydeligvis
kjøre han og.

Meie... Meie! MEIIEEE!!

("Mere"på Nikolaispråk)

En bestemt liten tass som allerede har valgt sine hjerter i livet..
Pappas traktor (tottai på Nikolaispråk), Skigruppas sneschooter og storebrors barnemoped.
Ser dere di søte skoene han har på?? Di arvet Noah etter en barnehagekompis (Magnus) i Honningsvåg,nå passer di NESTEN perfekt til minstemann. Litt store men med gode lester er di heeelt supre. Vokser seg snart inn i dem vettu;)
Takk Line og Magnus!
Vi har tatt godt vare på dem! :))

Her i Hadsel er det full action i helga. NNM
(Nord-norgesmesterskap i ski!) gikk av stabelen i dag, masse folk,liv og røre, Herlig!!! :DD Hele helgen!!
Ta med venner,barna,god mat og drikke og dra til Stokmarknes for å oppleve yrende folkeliv i løypene.

GOD HELG!

4 kommentarer:

  1. Flotte oldemorsruter. Et tips t dæ e å ha siste omgangen i samme farge på alle rutene. så syr du d i sammen med den farga også. Hilsen ei som har laga mange tepper. (Berit )

    SvarSlett
  2. Takk for tipset Berit,det skal æ ta med mæ;) Det e nok lurest ja. Har ikke tenkt på det. :) God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. På teppet æ laga til Wanja hadde æ to omganger i samme farge som avsluttning ( svart ) så blir lappene større og du får ei "bunnfarge" Lykke til d blir så fint at. Berit

      Slett
  3. Du e bare rågod å hekle, Lone :-) Nydelige farger i lappene. Fantastisk fin påskedekorasjon også ! Kos dæ i helgen :-D

    SvarSlett