Om meg

Bildet mitt
Sandnes, Nordland, Norway
Velkommen til bloggen min! Jeg skriver om interiør,hus,hjem,familie,mat,strikking og ellers det som faller innom:) Jeg er 30 år, er forlovet med en flott Honningsvåging, mamma til Noah 7 år og Nikolai 2 år. I tillegg er livet mitt beriket med bonusbarn Robin som er 16. Jeg jobber som frisør og elsker kreativitet og forandringer. I 2011 var drømmehuset vårt ferdig bygget,samtidig som jeg og en venninne har startet ny frisørsalong. Livet er herlig,familien Lockert-Grøtta flyter fortsatt på en rosa sky, Med en og annen tordenbyge rekende forbi;) Jeg er vel litt over gjennomsnittet opptatt av interiør,både gammelt og nytt. Elsker gamle ting med sjel,som kanskje trenger seg en aldri så liten makeover..;) Håper siden min kan inspirere deg til å ta malekosten fatt,eller se ting i et nytt lys. klem fra Lone :)

Totalt antall sidevisninger

Følgere

30. okt. 2012

Eplekassekos!


Er det ikke utrolig hva som kan brukes til hyller??
Det er mye rart som blir hengt opp rundt i de norske hjem, selv fikk jeg en noe motvillig husbonde til å henge opp to stk "eplekasser" på veggen inn til kjøkkenet. Jeg har også noen gamle skuffer jeg vurderer å tapetsere og spraye, kan funke fint på barnerommene foreksempel! Som bokhyller kanskje??

*

En hoderistende mormor fulgte meg ned i potetkjelleren her om dagen, hun lurte veldig på hva jeg skulle med potetkasser??

Mor:Kain du førtæll mæ i Guds navn Lone ka du ska me di der sjetne gamle kassan?
Lone: Æ ska eintn hæng de på veggen,lag lekekasse,stablebord eller skohylle på trappa så klart! ;)
Mor: Du ska nu ikkje bynn å dreg sånt gammelt rask inn i nyhuset æ trur du e på styr!
(mor romstrerer rundt i kassene)
Sjå her ta nu ihvertfall av di nyaste,de e ikkje så sjetn og stygg, di har han far nettopp snekra.

*Sukk*
Hadde nesten ikke hjerte til å si at jo eldre jo bedre;)
Foreløpig står potetkassen på trappa,med diverse uteleker.
Den holder ting på plass for en stund ihvertfall!


*
 


Et lite besøk innom bruktbutikken på Melbu forrige uke resulterte i en godt brukt og nostalgisk visp og to sandkakeformer. Tro hvor disse har bodd før?

*


Helt fantastisk fin synes jeg!!
 







I eplekassene ommøbleres det titt og ofte!
Julestæsj neste;)

En utrolig fin muskat-raspe som jeg kjøpte hos tante på Blomsterfrua i fjor.
Eeeee ja,om det er en muskatraspe aner jeg egentlig ikke,
jeg har bare gjettet litt i ørska ut fra det som står på fronten der..

Rape a muscade??
Håper da det betyr muskatraspe! ;)
Hva tror du??

*

Ønsker dere en fin tirsdagskveld, snart helg da folkens!? ;)
Regner med det er flere som savner fruene og Greys på tirsdagene!
 

2 kommentarer:

  1. E nok ei muskatraspe det der, Lone, men kan også fint brukes t å raspe andre ting ;)

    SvarSlett